Wat maakt Molendrift zo bijzonder?

Om het belangrijkste maar meteen te noemen: elke cliënt mag van ons resultaat verwachten. Dat is minder vanzelfsprekend dan je zou denken. Bij Molendrift onderscheiden we ons door onze praktische aanpak. De diagnose staat ten dienste van de behandeling en niet andersom. We plakken geen ‘etiketjes’ en denken niet in ‘hokjes’. Dit houdt in dat we ervan uitgaan dat ieder individu anders is. Ook elk probleem is uniek en verdient daarom een eigen aanpak. Standaardoplossingen bestaan er niet. Wij gaan altijd uit van concrete situaties. Hoe kunnen we helpen en hoe hebt u daar in de praktijk wat aan? Wij signaleren samen met u wat er niet goed gaat en hoe we dat kunnen verbeteren. Het resultaat telt.

Waarin onderscheiden wij ons van andere zorgaanbieders?

 

  • Belteam: bij twijfel of Molendrift past bij de hulpvraag kunt u met ons bellen (050-3185142). U wordt dan doorgeschakeld met, of teruggebeld door, een behandelaar. U kunt ook bellen met uw vragen over de keuze tussen Basis GGZ, Specialistische GGZ of particuliere hulpverlening en bij twijfel over het juiste 'gemeentelijke product'. Voor het belteam brengen wij geen kosten in rekening.
  • Consultatieve GGz: bent u een van de 85 huisartsen die de 'Raamovereenkomst Consultatieve GGz' met de Groninger Huisartsen Cooperatie  (GHC) tekende dan kunt u via dit nummer (050 3185142) een psychiater, klinisch psycholoog, GZ-psycholoog of Orthopedagoog-Generalist consulteren. De afrekening daarvan verloopt via de GHC.
  • Al onze hulpverleners zijn academisch+ opgeleid.
  • Wij hanteren een praktische aanpak waarbij elk uniek probleem op een unieke manier wordt aangepakt.
  • Wij labelen niet als dat niet nodig is. Een diagnose staat altijd in dienst van de behandeling. Waar mogelijk zien wij diagnostiek niet als eerste fase, maar starten wij direct met de hulp.
  • Wij doen wat nodig is en zijn zeer doelgericht. Hierdoor werken wij efficiënt. Onze 50 behandelaren helpen jaarlijks zo’n 2.500 cliënten.
  • Cliënten hebben bij Molendrift met één behandelaar te maken gedurende het hele traject (intake, diagnostiek, behandeling).
  • Zodra de cliënt aan de beurt is, zijn er geen wachttijden tussen de verschillende stadia in het hulpverleningstraject. Bij een eventuele terugval na beëindiging is er ook geen wachttijd en wordt dezelfde behandelaar weer ingezet.
  • In overleg met de cliënt betrekken wij altijd het systeem, zoals de ouder(s), leraar of werkgever, in de hulpverlening.
  • Wij zijn specialisten op het gebied van zware of complexe gezinsproblematiek en hebben veel ervaring in het vereenvoudigen van zorgtrajecten waarbij meerdere hulpverleners betrokken zijn. Molendrift heeft hiervoor Samen1Plan ontwikkeld, dat inmiddels landelijk wordt gebruikt.
  • Meer dan 95% van onze cliënten zal ons bij anderen aanraden, als diegene hulp nodig heeft. Dit staat voor een zeer hoge cliënttevredenheid.
  • Wij hebben uitstekende contacten met vrijwel alle hulpverleningsinstellingen en scholen in Noord Nederland.

 

Molendrift: Ubbo Emmiussingel 110 | 9711 BK Groningen | Tel: 050 - 318 51 42 | Fax: 050-312 89 90 | e-Mail